sobota 7. září 2019

Plavba 07.9.2019 Groningen-Veendam

Jaj to byla ale dneska parada. Dneska to slo jako po dratkach, to sem uplne cumel. Rano jsme vypluli z Groningenu a ja se nahlasil na centralu mostu. Pak sem uz jen rikal u jakeho mostu jsem a skoro hnedko mi byl otevren. Vyjeli jsme z Groningenu a dostali se na kanal, ktery jede dolu k mestu Veendam. Tam jsou taky zvedaci mosty a tak sem cekal, ze tady se to zadrhne, neni mozny, aby to prece celej den fungovalo. A svete div se ono to fungovalo. Takze jsme projizdeli jeden most za druhym a obcas sem hoknul vysilackou na centralu u jakeho mostu jsem, obcas kdyz uz sem se blizil k mostu, tak uz naskocila zelena a most se zacal otevirat. To je takova parada, kdyz se nemusi nikde cekat.....



 na mostech. Takze jsme byli kolem druhe ve Veendamu. Pred centrem mesta je komora, kde nas proplavili bez reci, protoze uz tady nejezdi skoro nikdo, tak meli kluci cas a mastili karty. Domlouvame se na komore, kde budeme nocovat a ja rikam, ze bych chtel dneska prenocovat ve Veendamu a zitra v nedeli sjet kousek dolu pod mesto, jelikoz Staadkanaal v nedeli neproplavuje, tak tam zakotvit a v pondeli pokracovat dal. Samozrejme to dopadlo, jak sem cekal, protoze mi komornik rika. No a nechcete jet v pondeli rano? Tady tedko stojej jedni Holandani a ty pojedou taky az v pondeli. A ono dole pod mestem to kotveni neni nic moc, to mate lepsi tady zustat do pondeli. No bylo mi jasny, kam tim miri, ze se jim zejtra proste nechce. Jde totiz o to, ze pred nami je tedko vesnice cca 6 km dlouha. A skrz ni vede kanal, kterym poplujeme a na kanale je cca 32 mostu a tri komory. Toto vse obsluhujou kluci mostarsky, kteri s nami pojednou celou cestu a budu nam vse pripravovat. Jde o takovou zdejsi skoro atrakci, takze se mate na co tesit. Protoze, jak se rika, to nejlepsi na konec a tohle je to nejlepsi z celeho Holandska :-)

Takze zitra zde zustaneme a dal pojedeme v pondeli rano. Jelikoz se zde jezdi po skupinach, aby nelitali s jednou lodi, tak je odjezd pevne stanoven na 8:30 rano. Takze v pondeli v 8:30, si pojedem jako pani :-). Chtel bych projet Veendam a dojet po Staadkanaalu az do mesta Ter Apel. Ale uvidime, jak se bude klukum mostarskym chtit, protoze uz sem dneska cejtil takove naznaky, ze nasi holandsti kolegove budou stavet na noc ve meste Stadkanaal a tak nevedi, jestli mostari nas stihnou proplavit az do Ter Apelu. No asi se jim nebude chtit jet s jednou lodi, takze to se uvidi v pondeli.

Mala ochutnavka, co nas v pondeli ceka

1 komentář: