Dnes jsme dopluli do koncoveho bodu naseho francouzskeho putovani. Az na to, ze jsme dojeli dve lode pujcovny, ktere nas trochu zdrzovali, protoze ja jezdim rychleji, to bylo v pohode. Komory zase divocina, ale pohoda s ovladanim. Dopluli jsme do mesta Chraleville Mezieres, kde kotvime v kotvisti. Je zde krasna marina, kousek pred nami, ale zde opet nekdo premejslel. Takze na vjezdu do mariny je most, vysoky 3 metry, takze tohle bohuzel nedam. Je to skoda, protoze marina vypada hezky, ale trochu je mi divny, ze v marine pro snad 50 lodi, bylo odpoledne 5 lodi a navecir prijeli.......
dve lode.
Proc jiz nepoplujeme dal? Toto mesto je takovy milnik nasi plavby. Jsem zde zhruba v polovine naplanovanych kilometru a i casove. Dalsi vec je ta, ze odtud jiz je krajina zplostelejsi a mene zajimava. Tim padem jsou dal uz hodne tovarny a prumysl a tak uz neni moc na co koukat. No a ten hlavni duvod je ten, ze reka je splavna do mesta Verdun. Od tohoto mesta jiz je nesplavna kvuli nizkemu stavu vody. Takze se dal jet neda a museli bychom se stejne vracet.
Na rece Maas jsme z Belgie az sem projeli 37 komor a vystoupali skoro 140 metru.
Zde dal od hranic ve Francii jsou mariny a kotviste v cenove relaci kolem 8 EUR za lod nasi velikosti a jeste poplatek za osobu 0,22 EUR. Toto je cena bez energie. Za elektriku se doplaci cca 3 EUR. To same stoji pracka a nebo susicka. Dnes v marine jsem platil 12 EUR + poplatek za osoby. Elektrika a voda je vsak v cene.
Z Francie mam vcelku prijemne pocity. Tato cast co jsme proplouvali je od belgickeho mesta Huy hodne skalnata a asi nejzajimavejsi, takze je stale na co koukat. Bavej me zdejsi mestecka, ktera jsou prijemna a s kamennyma stavbama i malebna. Lide jsou zde vcelku prijemni. Horsi je to s kotvenim, protoze kotvist zde moc neni. Kazdopadne na druhou stranu, zde moc lodi nejezdi, coz me prekvapilo. Takze nechci to zakriknout, jako s tim signalem, ale vcelku neni problem zde zakotvit v nejakym kotvisti.
Co se tyce hloubek v Maas, tak vetsinou je hloubka dobra. Jak sem rikal kolem 2,5-3 metru. Horsi je to v kanalech u komor, kde je "nafoukanej" bordel na dne. Takze zde to klesa treba na 1,4 metru. Ale podle me to je jen bahno a kytky, kterejch je zde v kanalech dost, takze nebyl problem neco projet i kdyz to obcas bylo tesnejsi.
Zitra pojedeme zpet a chtel bych dojet do mesta Revin, kde chci zastavit na noc ve zdejsi marine, ktera je hode hezka. Dal pojedeme do Namuru, kde bych mel mit v pondeli ty cepy na hridel.
Pak uvidime co dal. Jeste chci pokecat s servisem, co si mysli o ceste pres Brusel, ale uprime. Zaprve, zde to jiz neni moc zajimave, co jsem koukal a hlavne co sem cetl a sylsel, tak tady je to trochu divocina a sazka do loterie. Casto jsou zde problemy s komorama, vytahem pred Bruselem. Takze nejak nechci ztracet cas cumenim na spinavem betonovem kanale, nez opravej komoru. Spise se proto klonim k variante, ze pojedeme zpet az do meho oblibeneho Nizozemska. Dojeli bychom zpet do Roermondu. Trochu bych to popohnal, aby jsme to prejeli rychleji. No a aby to bylo trochu jine, tak bych pak chtel jet na Eindhoven, Utrecht, Zwolle, Assen, Groningen zde bych chtel navstivit mou oblibenou marinu Rietdip a dale na Veendam, Standskanaal, protoze tuto nadheru si nemuzeme nechat utect :-) a dal nemeckeho Harenu, kde bychom se napojili na Dortmund-Ems kanal a jeli dolu na Mittellandkanal. Takze uvidime, jak to dopadne.
Stream sem na noc vypnul, jelikoz i kdyz je to divne, tak zde neni moc valnej signal a nejdou mi skoro ani zalohovat fotky, takze ty budou take zejtra :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat