úterý 29. května 2018

Den 29.5.2018

Plavba po NP De Biesbosch a NP Aakvlaai

Dnes byl plan jasny, vjet do predni casti NP De Biesbosch, projet horni cast a na doporuceni dojet zase dolu do NP Aakvlaai. Proste mi na mape vachazela takova krasne podkova. Nojo, jenze jak se rika, clovek mini, ale .......... odliv meni :-). Do predni casti NP Biesbosch jsem se dostal vcelku v klidu. Dojel jsem az ke zdejsimu muzeu, tam jsem se otocil a jel do druheho ramene toku v NP. V mapach byla uvedena hloubka nic moc, ale melo by to vyjit. Az jsem dojel do jednoho mista, kde jsem ale zacal zase orat brambory. Zkousel jsem nekde projet dal, nekde to preci musi jit, ale proste orba byla prednejsi. Nechtel jsem riskovat najeti na nejakou melcinu, tak jsem prujezd vzdal, vratil jsem se na reku, ze ktere jsem do NP odbocoval a do parku Aakvlai, jsem se rozhodl dostat spodem. Hloubkove by to melo vyjit. Neslo mi do hlavy, ze sem se nedostal dal, ale pak jsem si vzpomel na vcerejsi clanek, ktery jsem v noci jeste cetl, kde psali, ze v tomto NP se jeste projevuje priliv a odliv od more a to v hodnote kolem pul metru. Kouknul sem na graf prilivu a odlivu a bylo to jasny. Bohuzel jsem si vybral ten nejblbejsi cas :-). No nic jedeme dal.
Prijizdime do NP Aakvlaai. Nejprve koukam, jestli se tam vydat, nebo ne. Ale pohled do dali me nakopava, jelikoz v dalce stoji jeste vetsi lod. To musi klapnout, radim a jedu. Park je specifiky, dvema jezery a nespoctem pruplavu a spojek. Hloubka je tak tak, ale porad voda je a dole je bahno. Projizdim zdejsi zatoky a jezirka a je to nadhera. Relativne uzke ulicky, stromy az do vody, naprostej klidek a kolem nas jenom ptactvo. Nadherna priroda je obcas narusena kotvici lodi, kterych ale jeste v dusledku zacinajici sezony, zde moc neni. Projizdim a kocham se. Nachazim jedno misto, kde je kotviste a dalo by se prijeme zakotvit, nicmene se jedu jeste podivat dal a pak se sem vratime. Pokracujeme dal uzasnou prirodou. V jednom miste je dobra hloubka, ale i tak do neceho drbnu vrtuli. Nebylo to ale nic dramatickeho, takze to byl asi nejaky spadeny strom. Jedeme dal a vracime se do vyhlidnuteho kotviste. Chci si to zkratit, ale ve spojce je malo vody, takze koncim orbu a vracim se do kotviste obloukem. Kotvime a je hic jako svina, voda je sice trochu spinavejsi, protoze sem asi doplaval bordel z meho zahrabani, ale neni to drama, tak se jdu smocit. Odpoledne prichazej bourky, zacina se trochu ochlazovat a je prijeme :-)

Zitra asi zustaneme tady, jelikoz ma byt jeste parak a tak by se dalo vyuzit koupani. Dale se chci podivat na baterky, protoze mam pocit, ze mi nejak rychle mizi energie, coz je divne, tak uvidime jestli neni jedna z baterii v haji.




Žádné komentáře:

Okomentovat