úterý 25. září 2018

Plavba v cislech

Dnes jiz pisu z domaciho PC, takze trochu komfortneji nez v mobilu na lodi, nicmene bych radsi psal v mobilu na lodi, nez doma na suchu. Ale nic neni na porad a i nase cesta skoncila. Lod je ukotvena v marine v nemecku a budeme cekat na vodu v Labi. Jelikoz mistni marina nezamrza a bohuzel jsem se opet spletl, protoze germansky pristup k nam cechum je vsude stejny, tak dohoda opet neplati a ve finale mi bylo vcera receno panem majitelem, ze sorry ale lod mi nevytahnou, ze uz nemajmi misto. Je to zajimave, ze ve ctvrtek nebyl problem a v pondeli uz to nejde, takze zimu stravime s lodi na vode. Tudiz pokud do konce rijna, nebo zacatkem listopadu dotece do Labe voda, tak germanovi uz nenecham ani cent navic a stahuju lod k nam.

Co se tyce statistik navstevnosti blogu, tak k dnesnimu dni je toto cislo neco malo pres 7000 navstev. Primy prenos zaznamenal 3100 pristupu.

A tedko k tomu zajimavejsimu. Ptal se me znamej, jestli potom nejak zhodnotim plavbu co se tyce financni stranky. Tedko jsem to hodil na papir a tady je vysledek.

Na lodi jsme stravili bez jednoho tydne celych pet mesicu. To cele mimo nasi republiku, jelikoz jsme se pohybovali v Holandsku a Nemecku. Za tu dobu jsme upluli 4520km a natocili 511 motohodin. A na konec to nejzajimavejsi na co asi vsichni cekate a to je spotreba. Celkem mi to sezralo 3100 l nafty. Pokud jiz berete do ruky kalkulacku a omdlevate, tak se nedivim. Vysledna spotreba prepoctena na 1km je 0,7 l. Nicmene v lodnim svete je po prepocteni spotreby na prumernou rychlost plavby spotreba 7 l/hod, coz s ohledem na velikost lode a fakt, ze ve strojovne mam dve masinky o celkovem vykonu 470HP, je toto velice krasna spotreba.

Co se tyce kotveni a marin, tak jsem jiz nekde psal, ze cena se pohybovala od 1 - 2 EUR za metr lode. V cene kotveni je bud voda i elektrika, nebo se voda a elektrika platej zvlast u sloupku. V druhem pripade cena za elektriku byva 0,5EUR za 1kW a za vodu 0,5-1 EUR za cca 100 l vody. Existuji vyjimky, kde maji za tuto cenu treba jenom 50 l vody, ale tech je docela minimum.
V marinach jsme ale travili relativne malo casu, jelikoz spise vyhledavam klidna mista v prirode, tak jsem do marin jezdil prakticky jenom kdyz bylo treba nakoupit, doplnit vodu, a nebo dobit baterie.

Chtel bych take podekovat vam vsem, kteri jste venovali kousek sveho casu, sledovanim vysilani, nebo cteni techto mejch kazdodenich blabolu :-). Ackoliv jsem tomu neveril, tak dekuji Cinskych soudruhum, ze se jim velice dobre podariko okopirovat vsechnu elektroniku, kterou jsem mel na vysilani. Neveril jsem tomu, ze tyto veci, ktere jsou za zlomek ceny zavedenych znacek vydrzej letni vedra,( letos extremni), deste, ale i slanou vodu severniho a baltskeho more. Jedina elektronika ktera mi na lodi za celou dobu odesla, byla IT technika vehlasnych znacek, nakupovana u nas za x-krat vic penez. Trochu smutne.

Dale jsem rad, ze posadku nepotrapily nejake vaznejsi zdravotni problemy, pripadne nemoc, kvuli kterym bychom museli plavbu zastavit a zrusit, protoze zdravi je prednejsi.

Take jsem rad, ze vysel primy prenos. Psal jsem, ze to bylo na popud kolegu z prace. Ano, ale jeste me v hlave vrtal popis u jednoho prenosu z ceskeho Remorkeru RIO2, ktery ma na starosti profi spolecnost a delaji z toho kosmickou vedu. Porad sem si rikal, ze to nemuze byt tak slozite. Takze jsem se v tom zacal trochu vrtat a pres zimu dal do kupy techniku, kterou jsem popisoval. Nyni jiz jen zbejvalo, jak to bude fungovat v realu, protoze potrebuji dobry mobilni signal a ten pri plavbe lodi neni uplne stabilni. Osobne jsem spokojen. Ano, vypadkum jsem se neubranil, jelikoz proste jsou oblasti, kde opravdu signal neni. Ale i pres to, mam reference, ze prenos byl ode mne lepsi, nez od profiku z Prahy. Dekuji, to jsem necekal, ze to bude takhle fungovat a asi to je tim, ze ja to mel bez reklam, ony totiz reklamy ten prenos hodne vytezujou :-).

A na zaver bych chtel podekovat a poklonit se anglickym, americkym a svedskym konstrukterum, kteri jiz asi nejsou mezi nami, ale v sedmdesatych letech vytvorili neco uzasneho, co je jednoduche a funguje za vsech okolnosti. Mel jsem pri plavbe nejake problemy. Neco byly prkotiny, ale vaznejsi problem nastal s chlazenim jednoho motoru, kdy mi prasknul vnitrni vymenik a voda se cpala do chladiciho okruhu motoru. I kdyz jsme se snazili vymenik zalepit, tak ale oprava provadena v polnich podminkach nevydrzela a stejne to zacalo tect. Nicmene problem s unikem vody do lode, pod vickem expanzky vyresil jeden blbej okrouzek za pet padesat a sice na nizsi otacky, ale s motorem jsme jezdili dal a nebyl sebemensi problem. Nekolikrat jsem si vzpomel na slova lidi, kteri mi rikali, jooo stary embecko, kdyz ti prasknul klinak na motoru, tak si vzal manzelciny silonky a jelo se dal. A o tom to cele je. Zadna podelana elektronika, zadny stovky snimacu a modernich ptakovin, zadna komplikace, ale poctiva stara jednoducha kovarina. Tak to ma bejt !!!!

Timto se zatim loucim ale jakmile bude zase dalsi prilezitost vas nejak zabavit, nebo vam umoznit zase nejake pokoukani, tak vas zde a na FB stankach budu informovat.
Deni kolem lodi muzete take sledovat na FB profilu me lodi: https://www.facebook.com/princess412flycz/

2 komentáře:

  1. Ještě jednou moc děkuji, a bezvadně shrnuto, nejvíc se mi líbí ta pasáž o technice :)

    OdpovědětVymazat
  2. Neni vubec zac, budu se opakovat, ale jsem rad, ze vse vcelku klaplo a ze jste byli dobri pozorovatele :-)

    OdpovědětVymazat